چه کسی می تواند پس از یک روز خسته کننده در محل کار با یک فنجان چای گرم و یک آهنگ آرامش بخش استراحت کند؟ اگر از من بپرسید، ترکیبی از ماساژ صورت و تسکین دهنده پوست را پیشنهاد می کنم.

خوشبختانه ماساژ یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی است که تقریباً به هیچ ابزار و تجهیزاتی نیاز ندارد و می‌توانید با ده انگشت دست خود در هر کجا که هستید از این روش آرامش‌بخش فوق‌العاده استفاده کنید.

توصیه می کنم حداقل یک ماساژ صورت را به مدت حداقل 30 دقیقه در برنامه روزانه خود قرار دهید تا پوستی زیبا، جوان و بدون لک داشته باشید. بعد از یک جلسه ماساژ روزانه متوجه تغییراتی در صورت و پوست خود خواهید شد که پس از مدتی به تدریج دائمی می شود.

ماساژ باعث افزایش جریان خون در بافت های صورت می شود که به نوبه خود مواد مغذی را برای سلول های پوست تامین می کند، پوست را جوان می کند، صورت را لیفت می کند و چین و چروک را کاهش می دهد. با وجود سادگی، از ماساژ به عنوان یکی از موثرترین روش ها برای تخلیه رگ های لنفاوی و ارتقای سلامت و قدرت بدن یاد می شود.

ماساژ صورت در منزل

فواید ماساژ صورت چیست؟

کاهش چین و چروک های ریز و سطحی صورت و جلوگیری از ایجاد و عمیق شدن چین و چروک

تحریک جریان خون و تغذیه بافت

همچنین بخوانید : آموزش روش ها و تکنیک های پاکسازی پوست قبل از خواب

کاهش استرس و آرامش بدن قبل از خواب

تقویت عضلات و رفع سلولیت و چاقی

صورت خود را برای دریافت سرم و مواد مغذی پوست صورت آماده کنید

تسکین سردرد و میگرن

منافذ و عروق لنفاوی را از بین می برد.

باعث بهبود و سفت شدن پوست و جلوگیری از افتادگی آن می شود

نکاتی که باید در مورد ماساژ صورت بدانید

ماساژ صورت یکی از بی خطرترین روش های درمانی است که امروزه علاوه بر خواص دارویی برای زیبایی و جوانسازی صورت نیز استفاده می شود. با این حال، قبل از شروع ماساژ صورت، این نکات را در نظر داشته باشید:

یک ماساژ خوب صورت باید با دست های گرم، با فشار سبک تا متوسط ​​و همیشه هدفمند انجام شود.

برای کاهش اصطکاک بین پوست و انگشتان دست از روغن یا عصاره گیاهی استفاده کنید (بهتر است روغن کمی در اتاق گرم شود).

قبل از شروع، مطمئن شوید که صورت و دست‌هایتان تمیز هستند و ناخن‌هایتان کوتاه شده است.

صورت خود را با عشق و آرامش لمس کنید و در حین ماساژ صورت می توانید از تکنیک های سپاسگزاری استفاده کنید و برای تقویت آرامش روحی و روانی خود به یک پادکست انگیزشی یا آهنگ آرامش بخش بدون کلام گوش دهید.

از ماساژ دادن پوست های مستعد آکنه یا آکنه ای خودداری کنید، زیرا این کار باعث پخش شدن ناخالصی ها بین نواحی مختلف صورت می شود.

مراحل ماساژ صورت

در مرحله اول همانطور که گفته شد از روغن هایی مانند روغن جوجوبا یا روغن ماساژ برای کاهش اصطکاک پوست صورت و انگشتان استفاده کرد.

همچنین ببینید: روش روشن کردن پوست (روش روشن کردن پوست صورت)

در مرحله اول سعی کنید هر 10 انگشت را روی پیشانی و بالای ابروهایتان قرار دهید.

از روی پیشانی و سر خودداری کنید و انگشتان را به آرامی تا دارو بکشید. این حرکت را پنج بار تکرار کنید.

در مرحله دوم با انگشت شست و سبابه به آرامی پلک را فشار دهید.

و اکنون انگشت خود را در امتداد ابرو به سمت لبه بیرونی حرکت دهید،

این حرکت را پنج بار تکرار کنید.

در مرحله سوم انگشت اشاره و وسط را روی شقیقه ها قرار دهید. به سمت بینی حرکت کنید، سپس انگشتان خود را زیر چشم ها حرکت دهید و یک مسیر بیضی شکل به سمت شقیقه ها ایجاد کنید.

این حرکت را پنج بار تکرار کنید.

در مرحله چهارم انگشتان خود را به آرامی از شقیقه ها به سمت پشت گردن حرکت دهید.

به حرکت مایع لنفاوی کمک می کند

در مرحله پنجم نوک انگشتان خود را درست زیر گوش قرار دهید و با حرکات دایره ای به سمت چانه حرکت کنید. این حرکت را چندین بار تکرار کنید (از فشار زیاد به گردن و محل خواب خودداری کنید).

در مرحله ششم از انگشتان خود استفاده کنید و آنها را در دو طرف بینی و به آرامی از خط گونه تا گوش قرار دهید. این عمل را پنج بار تکرار کنید.

در نهایت دستان خود را به آرامی روی صورت خود قرار دهید و چند نفس عمیق و آهسته بکشید.

با هر نفس سعی کنید تمام انرژی منفی خود را دفع کنید.

همچنین بخوانید: کلاژن درمانی پوست و مو (همه چیز در مورد کلاژن درمانی)

پس از ماساژ، می توانید از ماسک ورقه ای برای تغذیه و ترمیم پوست خود استفاده کنید یا با مرطوب کننده مناسب برنامه نرم کننده خود را به پایان برسانید.

من فاطمه حبشی متخصص و مدرس زیبایی پوست و مو هستم و از شما بابت مطالعه این مطلب سپاسگزارم. در این مقاله کوتاه سعی کرده ام شما را با ماساژ صحیح و اساسی آشنا کنم. همانطور که گفتیم ماساژ گردش خون را در سطوح مختلف پوست افزایش می دهد و مواد مغذی را به سلول های پوست می رساند و پوست را سالم تر و درخشان تر می کند.درخشندگی صورت و کاهش چین و چروک. توصیه می‌کنم مدتی از روز را برای شگفت‌زده شدن از نتایج ماساژ اختصاص دهید.

ماساژ صورت در منزل (آموزش گام به گام ماساژ در منزل)