آیا می خواهید لوازم آشپزخانه را تعمیر کنید اما نمی دانید چگونه؟ همانطور که می دانید ظروف آشپزخانه اغلب به مدت طولانی در یک مکان نگهداری می شوند، بنابراین باید به چیدمان آن ها دقت کنید تا به راحتی پیدا شوند و برای نظافت مشکلی نداشته باشند. با این حال، اگر نمی خواهید هر روز چربی و کثیفی زیادی در یخچال خود مشاهده کنید، بهتر است حداقل فاصله یخچال و گاز را حفظ کنید.

در ادامه مقاله از نمایندگی بوش به این سوال می پردازیم که چگونه وسایل آشپزخانه را مرتب کنیم تا با مشکلاتی مانند نظافت روزانه و مصرف برق زیاد مواجه نشویم. همچنین اگر طراحی و موقعیت آشپزخانه، یخچال و اجاق گاز را در کنار هم قرار می دهد، توصیه هایی در مورد فاصله استاندارد یخچال و اجاق گاز ارائه می دهیم.


نکات مهم در مورد حداقل فاصله یخچال و گاز

برای قرار دادن لوازم خانگی در آشپزخانه، توصیه می شود از «قاعده مثلث آشپزخانه» استفاده کنید. این بدان معناست که یخچال، سینک و اجاق گاز باید در سه نقطه مثلث متساوی الاضلاع در آشپزخانه قرار گیرند. اندازه مطلوب برای هر ضلع این مثلث 1.2 تا 2.7 متر است. با رعایت این نکته دسترسی به این سه وسیله مهم با یکدیگر تداخلی ایجاد نمی کند و مهماندار به راحتی در این محیط آشپزی می کند.

متاسفانه امروزه بیشتر آشپزخانه ها کوچک هستند و به همین دلیل وسایل در کنار هم قرار می گیرند. بعد بررسی می کنیم که آیا اجازه داریم یخچال را در کنار اجاق گاز قرار دهیم یا خیر. در طراحی بسیاری از آپارتمان ها، بیش از 5 یا 6 متر مربع برای فضای آشپزخانه در نظر گرفته نشده است، بنابراین حفظ حداقل فاصله بین یخچال و گاز در چنین شرایطی دشوار خواهد بود.

فاصله ایده آل بین یخچال و گاز

یخچال ها از نظر قدرت، نوع انجماد و سطح عایق متفاوت هستند. بنابراین سازندگان یخچال موظفند حداقل فاصله یخچال و گاز را در دفترچه راهنمای محصول خود ذکر کنند. مثلا یخچال برند زانوسی فاصله 50 سانتی متری را مناسب در نظر گرفته است. اما اگر این دفترچه راهنما را گم کرده اید یا این مشکل در دفترچه راهنمای محصول ذکر نشده است، حداقل فاصله یخچال تا گاز 25 سانتی متر خواهد بود. در عمل اغلب گفته می شود که این فاصله باید برای قرار دادن میز در آنجا کافی باشد.

یخچال های بوش دارای چندین لایه عایق هستند. می توان آنها را در فاصله 30 سانتی متری اجاق گاز یا 3 سانتی متری اجاق برقی قرار داد. همچنین می توانید یک اطاقک روی آن قرار دهید تا بیشترین استفاده را از فضا ببرید. یک کابینت کوچک را می توان بین یخچال و گاز نصب کرد و می توان از آن برای نگهداری وسایل کوچک مانند اسفنج، برس و مواد شوینده استفاده کرد.

نکاتی برای کنار هم قرار دادن یخچال و فر

همانطور که می دانید برای تعمیرات فر بوش عنصر گرمایشی ندارند و به همین دلیل مناطق اطراف در حین پخت گرم می شوند. اگر بدنه یخچال گرم باشد دیواره آن ذوب نمی شود و یا مواد غذایی در آن فاسد نمی شوند اما کمپرسور باید مدت زیادی روشن باشد تا یخچال خنک بماند که باعث افزایش مصرف برق و کوتاه شدن آن می شود. درجه حرارت. زندگی در یخچال


از معایب مجاورت یخچال و اجاق گاز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تشکیل سریع یخ در یخچال: به دلیل گرم شدن محیط تبرید، کمپرسور با قدرت بیشتری کار می کند، بنابراین سرعت تشکیل یخ سریعتر می شود.

نیاز به تمیز کردن منظم بدنه یخچال: در حین پخت و پز، روغن و سایر ناخالصی ها می توانند روی یخچال پاشیده شوند که گاهی اوقات تمیز کردن آن از یخچال دشوار است.

بدنه یخچال در اثر گرما آسیب می بیند: در صورت گرما ممکن است بدنه متورم و زرد شود، قطعات پلاستیکی و نوار درب نیز آسیب می بیند.

بدون گارانتی: بسیاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی در دفترچه راهنمای گارانتی یخچال خود عنوان می کنند که حتی اگر حداقل فاصله یخچال و گاز حفظ شود، قرار دادن هر دو دستگاه در کنار هم گارانتی را باطل می کند.

افزایش مصرف انرژی: همانطور که گفته شد، کمپرسور یخچال اغلب روشن است و دستگاه با تمام توان کار می کند. بنابراین مصرف برق قطعا افزایش خواهد یافت

همچنین اگر یخچال را در کنار اجاق گاز قرار دهید، دسترسی به اجاق گاز را محدود می کند زیرا فقط از یک طرف می توانید به اجاق گاز دسترسی داشته باشید. این مشکل تعمیر اجاق گاز را در شرایط مختلف محدود می کند.

وقتی یخچال در کنار اجاق گاز است، در طرف دیگر جای زیادی برای ظروف پخت و پز مانند قابلمه یا کفگیر باقی نمی ماند. اما اگر باز هم مجبورید یخچال و اجاق گاز را در کنار هم قرار دهید، باید دیواره یخچال را با بخاری مناسب بپوشانید. در ادامه به جزئیات این موضوع می پردازیم.

چگونه از یخچال نزدیک اجاق گاز محافظت کنیم

هنگامی که نمی توان به فاصله ثابتی بین مبرد و گاز دست یافت، باید از جداسازی از بار داغ استفاده کنید. برای این اتصالات می توان از مواد آلی و غیر آلی استفاده کرد.

گزینه های ممکن برای استفاده از مواد آلی:

ورق ساخته شده از نی یا نی

ورق ساخته شده از چوب پنبه

کاشی

پانل های نئوپان

این مواد در برابر رطوبت غیر قابل نفوذ هستند، بنابراین می توانند جایگزین های مناسبی برای استفاده به عنوان عایق باشند. اما مراقب باشید که وقتی برای مدت طولانی گرم می شوند ممکن است کمی تغییر شکل دهند.

عایق حرارتی معدنی:

فنجان ها

تخته آسفالت

ایزولون، پشم معدنی

توزیع خشک

این مواد خواص حرارتی خوبی دارند. تنها جنبه مهم استفاده از این مواد نزدیک نبودن آنها به سینک است، زیرا ممکن است تحت تأثیر رطوبت کیفیت خود را از دست بدهند.

عایق های حرارتی معمولاً به صورت رول یا ورق های کوچک با ضخامت 5 میلی متر یا بیشتر و عرض 75 سانتی متر در بازار موجود است. این عایق ها به راحتی بریده می شوند. همچنین هنگام چسباندن از تراز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

اما برای این، عایق رول احتمالاً بهترین گزینه است، زیرا از یک طرف سطح چسبنده دارند و از سوی دیگر - با پوشش مایلار پوشیده شده است. این عایق ها باید به طور کامل از بالا به پایین روی بدنه یخچال نصب شوند. استفاده از چسب دو طرفه برای چسباندن توصیه می شود. زیرا توانایی تحمل وزن عایق حرارتی را دارد و در صورت نیاز به راحتی از سطح جدا می شود.