اتصال چاپگر به رایانه Wi-Fi

با پیشرفت تکنولوژی و اضافه شدن قابلیت های شبکه بی سیم یا Wi-Fi به چاپگرهای جدید، نصب و راه اندازی آنها آسان تر از همیشه شده است. بسته به برند و مدل دستگاهتان، می‌توانید مراحل اتصال چاپگر به رایانه را خودتان انجام دهید. در این مقاله، ما در مورد نحوه اتصال چاپگر به رایانه از طریق Wi-Fi بحث کرده ایم و روش استاندارد این کار را به شما آموزش داده ایم. با ما بمان.

3 روش برای اتصال چاپگر به رایانه از طریق Wi-Fi

اتصال چاپگر به رایانه از طریق Wi-Fi یک ویژگی بسیار مهم است که چاپ را آسان می کند. شما می توانید چاپگر خود را برای چاپ اسناد و تصاویر بدون نیاز به سیم یا کابل سفارش دهید. گاهی اوقات این ارتباط می تواند کمی مشکل باشد. در مقاله زیر سعی شده است راه حل های ساده و واضحی برای ایجاد این ارتباط ارائه شود.

برندها و مدل های مختلف چاپگرها مانند چاپگرهای HP و چاپگرهای Canon دستورالعمل ها و ویژگی های خاص خود را دارند و هر چاپگر روش متفاوتی برای اتصال به Wi-Fi دارد.

قبل از شروع، چاپگر را تا حد امکان به مودم یا روتر نزدیک کنید. این اطمینان حاصل می کند که چاپگر در محدوده Wi-Fi قرار دارد و قوی ترین سیگنال ها را برای اتصال و چاپ دارد. سپس چاپگر و روتر (مودم) را فعال کرده و مراحل زیر را انجام دهید:

چاپگر را از طریق Wi-Fi با استفاده از دکمه VPS به رایانه خود وصل کنید

استفاده از دکمه WPS (Wi-Fi Protected Setup) ساده ترین راه برای اتصال چاپگر به Wi-Fi است. WPS یک استاندارد امنیتی شبکه است که فرآیند اتصال را ساده می کند. به عبارت دیگر، این دکمه اتصال بین چاپگر و روتر را سریعتر، آسانتر و ایمن تر می کند. راه اندازی یک اتصال Wi-Fi از طریق WPS به دو روش انجام می شود:

دکمه WPS: برای دستگاه های بدون نمایشگر.

پین WPS: برای چاپگرهایی با صفحه نمایش که پین ​​آن روی صفحه قابل مشاهده است.

در روش دکمه تنظیم محافظت شده Wi-Fi، فقط دکمه روی چاپگر را فشار دهید. در همان زمان پیامی مبنی بر فشار دادن این دکمه روی روتر دریافت می کنید. پس از کلیک بر روی دکمه WPS روی روتر، به چاپگر بروید و برای اتصال بی سیم، Continue را فشار دهید.

در روش پین WPS کافیست به قسمت مدیریت چاپگر بروید، گزینه wireless را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، نور آبی شروع به چشمک زدن می کند. پس از انجام این مرحله، گزینه تنظیمات حفاظت از Wi-Fi روی صفحه ظاهر می شود، آن را انتخاب کرده و بر روی گزینه WPS pin کلیک کنید. پین منحصر به فرد WPS روی صفحه چاپگر نمایش داده می شود. اکنون رایانه شما از شما می خواهد که پین ​​خود را وارد کرده و تنظیمات را تکمیل کنید.

اگر به این گزینه دسترسی ندارید می توانید به روش دیگری که در زیر به آن پرداخته ایم این کار را انجام دهید.

چاپگر از طریق Wi-Fi با منوی داخلی چاپگر به رایانه متصل می شود

اکثر چاپگرهای مدرن دارای یک منوی داخلی یا یک منوی صفحه نمایش لمسی هستند. با کمک این منو می توانید تنظیمات لازم وای فای را انجام دهید. پرینترها و مدل های مختلف دارای تنظیمات منحصر به فردی هستند. بنابراین، بهتر است برای اطلاع از نحوه دسترسی به این منو و تنظیمات Wi-Fi به دفترچه راهنمای مدل چاپگر خود مراجعه کنید.

قبل از شروع هر مرحله برای اتصال، مطمئن شوید که نام شبکه روتر یا SSID (شناسه مجموعه سرویس) در دسترس است.

اکنون با تنظیمات لازم در منوی داخلی، گزینه Wi-Fi را انتخاب کرده و به چاپگر فرصت دهید تا روتر شما را پیدا کند. پس از یافتن روتر، آن را انتخاب کرده و رمز عبور را وارد کنید. عملیات راه اندازی اکنون کامل شده است و چاپگر به شبکه Wi-Fi شما متصل است. گاهی اوقات ممکن است لازم باشد اطلاعات شبکه Wi-Fi خود مانند SSID و رمز عبور را به صورت دستی وارد کنید.

اتصال وای فای پرینترهای قدیمی با کامپیوتر

اگر از مدل‌های چاپگر قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، احتمالاً این دستگاه‌ها منوی داخلی یا دکمه WPS ندارند. با این حال، می توانید بدون هیچ مشکلی دستورات چاپ را به صورت بی سیم صادر کنید. در واقع، چاپگرهای قدیمی را می توان از طریق Wi-Fi به رایانه متصل کرد و چاپ کرد. با این تفاوت که ابتدا باید چاپگر را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل کنید تا وای فای و چاپ بی سیم را راه اندازی کنید.

برای برقراری ارتباط بین رایانه و چاپگر، یک سر کابل را به درگاه USB رایانه و سر دیگر را به درگاه USB چاپگر وصل کنید. پس از اتصال پرینتر و کامپیوتر و نصب نرم افزار و درایورهای لازم برای چاپگر، به قسمت تنظیمات چاپگر در کامپیوتر رفته و تنظیمات مربوط به چاپ وای فای را انجام دهید. اکنون می توانید چاپگر بی سیم را در هر مکانی راه اندازی کنید و با جدا کردن کابل USB چاپ کنید

اخرین حرف

اگر با چاپگرها کار می کنید، باید بدانید که چگونه آنها را راحت تر و ایمن تر به رایانه شخصی خود متصل کنید. در این مقاله سعی کردیم نحوه اتصال چاپگر به کامپیوتر از طریق Wi-Fi را بررسی کنیم. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما مفید باشد. اگر به دنبال خرید یک چاپگر مدرن با جدیدترین امکانات هستید می توانید به سایت فروشگاه آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید و با راهنمایی همکاران ما بهترین و ارزان ترین چاپگر بازار را انتخاب کنید.

مراجعه به سایت: نحوه اتصال چاپگر به وای فای