پیچیدگی مدل موی امروزی بر هیچکس پوشیده نیست. این کار علاوه بر درآمد بالا و مزایای اجتماعی می تواند اثرات منفی نیز بر بدن داشته باشد. به طور کلی باید به خاطر داشت که در صورت عدم توجه به نیازهای این کار و عدم توجه به موارد احتیاط، عوارض عمل پانسمان بیشتر از فواید آن خواهد بود.

آشنایی با عوارض آرایشگری

در ادامه، کار یک آرایشگر از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد و عوارض و عواقبی که می تواند بر بدن داشته باشد، ارزیابی می شود. بنابراین، اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به این شغل علاقه مند هستید و می خواهید از این طریق کسب درآمد کنید، توصیه می شود در مورد عوارض شغل آرایشگری که در ادامه به آن پرداخته می شود، بیشتر بدانید:

cos

یک عارضه آرایشگری تاثیر منفی آن بر روی پاها است. مهم است که شما در چه سطحی آرایشگر کار می کنید؟ بتن شیک اما سخت است. کاشی ها بادوام اما محکم هستند. هر سطحی که مانند چوب خاصیت ارتجاعی کمی داشته باشد برای شما راحت تر است. در هر صورت انتخاب کفش مناسب می تواند از درد و مشکلات پا جلوگیری کند. کفش های شما باید کفی نرم و سبک داشته باشند تا به پاها و باسن شما فشار وارد نشود.

دست و بازو

رگ به رگ شدن مچ دست فشاری بر روی عصب میانی دست است که می تواند باعث بی حسی، سوزن سوزن شدن، ضعف یا آتروفی عضلانی در دست و انگشتان شود. این مورد هم یکی دیگر از مشکلاتی است که از آرایشگری به وجود می آید. آرایشگران سه برابر بیشتر از مردان دچار این مشکل می شوند.

برای درمان این بیماری، پزشک ممکن است درمان را با تجویز داروهای ضد التهابی مانند آسپرین یا ایبوپروفن شروع کند. برای کاهش فشار روی عصب و کاهش تورم می توان از قرص های عصبی، تزریق لیدوکائین و پردنیزولون استفاده کرد. گاهی توصیه می شود برای بازیابی سلامت و قدرت، از آتل استفاده کنید و دست و مچ را به طور دوره ای ورزش دهید. برای جلوگیری از این عارضه در حرفه آرایشگری، نوع ابزار، وزن آنها و وضعیت دست و بازو بسیار مهم است. یک توصیه مهم برای آرایشگران این است که تعادل بین دست چپ و راست را تمرین کنند و بتوانند با هر دو دست کار کنند.

این موضوع پیچیدگی مدل مو را می توان با تمرینات زیر اصلاح کرد.

انگشتان خود را روی لبه میز قرار دهید.

با راه رفتن آهسته عضلات انگشتان پا را دراز کنید.

آرنج های خود را خم کنید و آنها را خم کنید تا عضلات بازو کشیده شوند.

این کار را سه بار به مدت 3-4 ثانیه تکرار کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از این نوع سایش مزمن به دلیل عوارض آرایشگاه، وضعیت دقیق بدن در هنگام خدمت به مشتری است. به عنوان مثال، به طور کلی توسط درمانگران توصیه می شود که اطمینان حاصل کنند که زانوها در حین فعالیت کمی خم شده، آنها را حرکت داده و وزن خود را از یک سمت بدن به سمت دیگر منتقل کنید تا از هر دو مفصل ران استفاده شود. حتماً در آرایشگاه موارد زیر را انجام دهید:

ادامه بیش از سی دقیقه بدون حرکت بایستید

کش آمدن بین تمرینات، همسترینگ پاها و انگشتان پا را ورزش دهید. یک توپ لاستیکی بخرید و آن را فشار دهید. ورزش یک برنامه تمرین قدرتی منظم داشته باشید.

سه بار در هفته به باشگاه بروید.

با نوشیدن آب فراوان در ساعات کاری، بدن خود را هیدراته نگه دارید.

تغییر دست به استفاده از دست غیر غالب خود عادت کنید.

یک وعده غذایی رضایت بخش داشته باشید. بسیاری از غذاهای طبیعی حاوی عوامل ضد التهابی هستند، از جمله سبزیجات برگ سبز، روغن های مفید برای قلب، زردچوبه، چای سبز، سیر، زنجبیل، فلفل و زغال اخته.

مفاصل آسیب دیده را به طور منظم کشش دهید و تمرینات کششی زیادی انجام دهید.

یک حرکت کارآمد و یکپارچه می تواند به استایلیست ها و افراد کمک کند تا استرس را کاهش دهند یا از آن دوری کنند و به آنها کمک کند مدت بیشتری در تجارت بمانند. در واقع سلامت جسم و روح را تضمین می کند.

ریه ها و پوست

در ایالات متحده 156 ماده شیمیایی در محصولات زیبایی استفاده می شود که 100 مورد آن در استرالیا و اروپا غیرقانونی است. یکی دیگر از عوارض آرایشگری، اثرات منفی بر ریه ها است. آرایشگران هر روز در معرض مواد شیمیایی موجود در رنگ مو، کراتین و پرم قرار می گیرند. قرار گرفتن در معرض مقادیر کم ممکن است بی ضرر باشد، اما اگر فردی در تماس مداوم با این مواد باشد، می تواند برای بدن بسیار مضر باشد.

استفاده مداوم از مواد شیمیایی در فرآیند شامپو زدن که به عنوان "کار مرطوب" طبقه بندی می شود نیز می تواند تأثیر منفی بر بدن بگذارد. از آنجایی که دست ها برای مدت طولانی خیس می مانند، این می تواند سلامت طبیعی پوست را کاهش داده و جذب مواد شیمیایی را افزایش دهد.

همیشه باید به خاطر داشت که رنگ آمونیاک و محصولات حالت دهنده بامبل هنوز در صنعت آرایشگری استفاده می شود که بدترین محرک برای آسم و میگرن هستند زیرا بخارهای تندشان هنگام شستن و خشک شدن می باشد. بسیاری از افراد با این مواد شیمیایی دچار درد استخوان می شوند و برخی نیز دچار سرگیجه و حالت تهوع می شوند. به طور کلی، به یاد داشته باشید که پیچیدگی های آرایشگری بسیار زیاد است. آرایشگران باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند. مطالعات انجام شده بر روی برخی از زنان نشان داده است که ناباروری و سقط جنین خود به خودی در بین آرایشگران بیشتر از زنان سایر مشاغل است. بنابراین این پرونده جای بررسی دارد.

مطالعه موردی بیش از یک میلیون زن در سوئد نشان می دهد که مشاغل داروسازی و آرایشی بالاترین خطر ابتلا به سرطان سینه را نسبت به سایر مشاغل دارند. مجله آمریکایی اپیدمیولوژی به این نتیجه رسید که آرایشگران و افرادی که بیش از 5 سال با رنگ مو کار می کنند سه برابر بیشتر از افراد عادی در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.

نتیجه:

همیشه به یاد داشته باشید که پیچیدگی بهترین سالن زیبایی تهران یکی از موضوعات مهم بحث در این صنعت است. بنابراین پس از ورود به این رشته سعی کنید سلامت خود را تنظیم کنید و حتماً ورزش منظمی را ترتیب دهید تا بدن شما سلامتی را حفظ کند. استفاده از دستگاه های تصفیه هوا، ماسک، دستکش و مواردی از این دست مانع از بین رفتن سد دفاعی بدن می شود و به راحتی از پس این موارد بر می آید. امروزه بیشتر آرایشگران از وسایل ورزشی کوچک مانند توپ های پلاستیکی، وزنه های کوچک و مواردی از این دست برای جلوگیری از بروز عوارض در کار آرایشگران استفاده می کنند تا بتوانند در حین کار حرکات ورزشی ملایمی را انجام دهند.